Postavio Admin 28.03.2020 Komentara (0)
Jedna od najčešćih zabluda prosječnog korisnika je pretpostavka da je integriranje poslovnih rješenja od različitih dobavljača relativno jednostavna, kratkotrajna i jeftina zadaća, koju naši kolege, u nastojanju dobivanja posla, nastoje podvući. No stvarnost je ponešto drukčija. Prema studiji grupe profesora sa Sveučilišta Južne Californije izvršene za potrebe USAF Electronic System Center s nazivom "Troškovni model intergracije komercijalnih aplikacija" (COTS Software Integration Cost Modeling Study, http://sunset.usc.edu/research/COCOTS/docs/USAFReport.pdf ) međusobna integracija postojećih rješenja boluje od slijedećih osnovnih nedostataka:
a) Nemate kontrolu nad performansama i funkcionalnošću takvih rješenja
b) Najveći broj takvih rješenja nije projektiran da radi sa drugim rješenjima
c) Nemate kontrolu nad razvojem i evolucijom takvih rješenja
d) Ponašanje različitih dobavljača prema integraciji s drugim rješenjima varira
Navedena studija je dala model za evaluaciju troškova potrebnog za integraciju takvih rješenja (COCOTS) na temelju kojeg je grupa autora (C.AbtsM.S., B.Boehm Ph.D i E.Clark Ph.D.) izvedela evaluacija tih troškova u NASA Software Engineering Laboratory ("Observations on COTS Software Integration Effort Based on the COCOTS Calibration database" - http://sel.gsfc.nasa.gov/website/sew/2000/topics/CAbts_SEW25_Paper.PDF ). Evaluirano je 20tak projekata iz najrazličitijih područja (zračni promet, biznis, logistika, komunikacije itd) i preko najrazličitijih vrsta kupovne programske podrške (od pisanja tekstova, grafičkih sučelja, klasičnih poslovnih aplikacija, do grafičkih sustava i middleware rješenja), a prema modelu identificirani su slijedeći osnovni izvori troškova:
1) Troškovi vezani uz ocjenu i odabir postojećih komercijalnih rješenja
2) Troškovi vezani uz prilagodbu odabranog rješenja
3) Troškovi vezani uz izradu "vezivnog koda" (eng. glue code)
4) Troškovi vezani uz testiranje i programiranje sistemske programske podrške za podršku takvoj nestabilnoj situaciji
Dobiveni rezultati su u najmanju ruku zanimljivi. Ocjena pogodnosti i odabir pojedinog rješenja je tipično bila završena u roku od 6 mjeseci (1 djelatnik mjesečno). Prilagodba odabranog rješenja je, začuđujuće, bila nešto duža, no još uvijek u redu veličine 6 mjeseci. Izrada programske podrške za povezivanje, je međutim, tipično trajala 1-2 godine s angažmanom 1 programera 2 godine ili 2 programera unutar jedne godine. Troškovi vezani uz točku 4, traju za cijelo vrijeme implementacije i teško ih je izdvojiti od prve 3 aktivnosti.
Prevedeno na naše uvjete, integracija različitih rješenja uzet će danak od 3 programerske godine (bez obzira koliko programera na tome radilo. Uz prosječnu programersku plaću i davanja, troškove integracije možemo procijeniti na cca 360.000,00 Kn, što je potrebno uzeti u obzir prilikom odabira neintegriranog rješenja.
Troškovi slabe koordiniranosti sudionika u projektu se kreću oko 12 % ukupne cijene projekta. No, tu nisu uzeti u obzir i troškovi koji nastaju zbog neadekvatne integriranosti informatičkih riješenja unutar kuće, ili rješenja različitih dobavljača programske opreme.
© 2019 Indicio d.o.o. Sva prava pridržana .