Postavio Admin    28.03.2020    Komentara (0)

Zašto ne biste integrirali postojeće podsisteme od različitih dobavljača?

Jedna od najčešćih zabluda prosječnog korisnika je pretpostavka da je integriranje poslovnih rješenja od različitih dobavljača relativno jednostavna, kratkotrajna i jeftina zadaća, koju naši kolege, u nastojanju dobivanja posla, nastoje podvući. No stvarnost je ponešto drukčija. Prema studiji grupe profesora sa Sveučilišta Južne Californije izvršene za potrebe USAF Electronic System Center s nazivom "Troškovni model intergracije komercijalnih aplikacija" (COTS Software Integration Cost Modeling Study, http://sunset.usc.edu/research/COCOTS/docs/USAFReport.pdf ) međusobna integracija postojećih rješenja boluje od slijedećih osnovnih nedostataka:

a) Nemate kontrolu nad performansama i funkcionalnošću takvih rješenja
b) Najveći broj takvih rješenja nije projektiran da radi sa drugim rješenjima
c) Nemate kontrolu nad razvojem i evolucijom takvih rješenja
d) Ponašanje različitih dobavljača prema integraciji s drugim rješenjima varira

Navedena studija je dala model za evaluaciju troškova potrebnog za integraciju takvih rješenja (COCOTS) na temelju kojeg je grupa autora (C.AbtsM.S., B.Boehm Ph.D i E.Clark Ph.D.) izvedela evaluacija tih troškova u NASA Software Engineering Laboratory ("Observations on COTS Software Integration Effort Based on the COCOTS Calibration database" - http://sel.gsfc.nasa.gov/website/sew/2000/topics/CAbts_SEW25_Paper.PDF ). Evaluirano je 20tak projekata iz najrazličitijih područja (zračni promet, biznis, logistika, komunikacije itd) i preko najrazličitijih vrsta kupovne programske podrške (od pisanja tekstova, grafičkih sučelja, klasičnih poslovnih aplikacija, do grafičkih sustava i middleware rješenja), a prema modelu identificirani su slijedeći osnovni izvori troškova:

1) Troškovi vezani uz ocjenu i odabir postojećih komercijalnih rješenja
2) Troškovi vezani uz prilagodbu odabranog rješenja
3) Troškovi vezani uz izradu "vezivnog koda" (eng. glue code)
4) Troškovi vezani uz testiranje i programiranje sistemske programske podrške za podršku takvoj nestabilnoj situaciji

Dobiveni rezultati su u najmanju ruku zanimljivi. Ocjena pogodnosti i odabir pojedinog rješenja je tipično bila završena u roku od 6 mjeseci (1 djelatnik mjesečno). Prilagodba odabranog rješenja je, začuđujuće, bila nešto duža, no još uvijek u redu veličine 6 mjeseci. Izrada programske podrške za povezivanje, je međutim, tipično trajala 1-2 godine s angažmanom 1 programera 2 godine ili 2 programera unutar jedne godine. Troškovi vezani uz točku 4, traju za cijelo vrijeme implementacije i teško ih je izdvojiti od prve 3 aktivnosti.

Prevedeno na naše uvjete, integracija različitih rješenja uzet će danak od 3 programerske godine (bez obzira koliko programera na tome radilo. Uz prosječnu programersku plaću i davanja, troškove integracije možemo procijeniti na cca 360.000,00 Kn, što je potrebno uzeti u obzir prilikom odabira neintegriranog rješenja.

Komentari

Troškovi slabe koordiniranosti sudionika u projektu se kreću oko 12 % ukupne cijene projekta. No, tu nisu uzeti u obzir i troškovi koji nastaju zbog neadekvatne integriranosti informatičkih riješenja unutar kuće, ili rješenja različitih dobavljača programske opreme.

Ostavite Vaš komentar

© 2019 Indicio d.o.o. Sva prava pridržana .